torsdag 8 januari 2009

Åter i stan

Efter att ha blivit bortskämd med vädret i en vecka var det idag dags att ta flyget tillbaka till ett nollgradigt och blåsigt NYC med en väldigt lätt och tunn solbränna som förmodligen försvann i taxiresan från flygplatsen till lägenheten.

En semester som jag inte hade några som helst förhoppningar på rent matmässigt, men med tanke på hur stor del av en dag det tar upp är det omöjligt att vara helt oberörd. Så jag måste nog trots allt säga att jag blev besviken och kanske framförallt oroad över vad "vanligt" folk äter. Hade nog inte riktigt förstått hur illa det är runt om i landet. Klart att det finns bra restauranger i Miami och Miami Beach (Azul räddade upp det hyfsat), men där handlar det ju mest om att vara läcker ( läs: designade väskor, kläder och ha opererat flest kroppsdelar!) så där kommer det nog tyvärr inte ske någon större förändring framöver.



Tänk vad bortskämd man blir i NYC där det istället blir ett problem åt andra hållet, alldeles för många bra restauranger att välja mellan! Imorgon blir det middag på Jean-Georges, med istället väldigt höga förväntningar!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm, känns som om jag inte överdrev alltså ?
Hoppas på en trevlig rewiew från JG !
Cheers
Zwampen

Jogmar sa...

Tja Micke!
10/10 på J-G V för min o mias del..
Hoppas allt är bra annars också.....

Ha det Toppen!

Ciao! Danne

Micke sa...

Zwampen - nä verkligen inte. Fast Miami och Miami Beach är ju trots det både vidrigt och härligt på samma gång.
Nu ska jag sova på rapport om JG!

Danne - här är allt kanon! Hoppas det rullar på bra i "skåne". Hälsa Mia.

Anonym sa...

Tja Mike!
JG borde vara topp, men?

Freddan!

Anonym sa...

Tjena! Azul var det enda som jag tyckte var nåt av värde i Miami. Plastigt och konstigt annars. Käkade på en kubansk typ, "kvarterskrog" en dag som var helt ok.
Men Sushi Samba mfl var mest svajiga...
Ha det så bra,
Mange