lördag 24 januari 2009

Dag 3

Så fick jag äntligen komma upp till service! Spenderade tiden fram till service i källaren där jag som vanligt gick loss på mandolinen. Under service blev det mest att stå och iaktta, men jag fick även vara med och lägga några tallrikar på förrättsidan. Dom jobbade på ett för mig lite annorlunda sätt under service. Dom har ingen luckchef som annonserar bongarna utan alla stationer har sin egen bongmaskin och sen är det matsalspersonalen som kommunicerar med dom olika stationerna. Blev även positivt överaskad över det goda samarbetet mellan stationerna, riktigt bra lagarbete. Det var fullt upp och när det var som mest hektiskt kom Wylie och frågade mig om det var som i Sverige....han har ju humor iallafall. Det blev en väldigt lång service då sista gästerna anlände kl 23.00. Riktigt roligt att få vara med i hetluften och kul att se och smaka så mycket olika rätter. Hoppas på att få lite livebilder på onsdag som blir min nästa dag.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Klumpfot det ok jag har en dubbel storlek sjalv pa min vanstra....

jaga aldrig kattar,skut dem fran soffan.....

Micke sa...

Det räcker väl och skicka kidsen på dom!!