fredag 23 januari 2009

Dag 2

Gårdagen gick jag med ett leende på läpparna hela dagen! Jag har fått ett bord hos Mästaren Thomas Keller!! California-trippen har en nu en god grund att bygga på!!
Så det blev ytterligare en dag i källaren igår där mandolinen hade huvudrollen: vitlökschips, kastanjchips, blomkålschips osv. Jag har ju dock fått se ganska mycket annat och måste säga att dom håller på med mycket intressanta tekniker så det ska bli väldigt kul att köra på några dagar till. Igår gjorde dom 60 st gäster och idag borde det bli runt 100 st så förhoppningsvis får jag vara med och följa service ikväll. Vore kul att få känna lite puls, det blir lätt lite lojt tempo när man bara står i källaren och preppar.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ha, det är skillnad på Basement och basement...
Jag hade det kanon i "min källare".
Grattis till bordet,

Tomas

Micke sa...

Haha, ja det är tydligen det...

Anonym sa...

När ska du "pappsen" ?

Anonym sa...

Sorry såg datumet nu !!