söndag 16 november 2008

Fönsterbord!


Som söndagsmiddag föll valet på ett nära och pålitligt ställe: Sushi of Gari. Gatan ovanför oss ligger denna populära sushirestaurang vilket kändes som ett lagom avstånd efter att ha spenderat hela dagen på Bronx Zoo. Vad vi dock inte visste när vi blev placerade vid ett fönsterbord var att djurbeskådningen inte var över för dagen. Vi skulle nämligen få bevittna ett råttrally av sällan skådat slag!!! Vissa koncentrationssvårigheter när man samtidigt skulle avnjuta en väldigt smarrig Entrecôte teriyaki och på trottoaren utanför rådde livlig pendeltrafik mellan en gammal volvo och någon slags ingång i huset!

Tillbaka till sushiämnet: Att det råder en otroligt hög standard här i NYC är det verkligen inget snack om. Jag har nu varit tillbaka på Tsushima där jag intog mina första sushi- och sashimibitar och har kommit fram till att jag mest var tagen för stunden över den stora skillnaden mot vad jag hade upplevt tidigare i sushiväg. Jag har dock svårt att rangordna eller särskilja dom sushirestaurangerna jag hittills har varit på matmässigt. Som förutom dom två ovan nämda är: Poke, Sushi Samba och Hatsuhana. Alltså har jag några till att gå igenom.....Efter att ha diskuterat ämnet med Svampen tror jag nog trots allt att det är värt att spara krutet till ett besök på Masa som i och för sig får Per Se att framstå som billigt!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej du

dig går de ju ingen brist på...visste att jag skulle stanna lite längre

själv har jag 4v kvar innan jag ska tillbaka till jobbet

har inte fått några bilder från NYC på min mail från dig...har en skiva här klar för dig...maila bara er adress så kommer de bilder med posten

käka på nu=)

ha de gott

DC

Micke sa...

Gör ett nytt försök med mailet och även vår adress!