onsdag 18 mars 2009

Gary Danko

Till att börja med måste jag säga att jag verkligen gillar hans namn, Gary Danko. Det ligger så skönt i munnen. Nu återstod det att se vad han kunde prestera matmässigt?!

Stämningen och bemötandet denna måndagskväll är på topp, kändes faktiskt mer som en fredag eller lördag när man steg i lokalen.

Starten på bilden här ovan skulle inte göra mig besviken heller, Glazed Oysters, osetra caivar, salsify and lettuce cream. Som bilden även visar så var det minst sagt generöst med både ostron och caviar.....mmmm.....Godis!!


Andrarätten (en av Garys signaturrätter och har varit med på menyn sedan starten 1999!) en riktig höjdare med massa smaker som nästan förflyttade mig hem till Svedala, Horseradish crusted Salmon, dilled cucumbers and mustard sauce. Presentationen kanske inte helt uppdaterad, men perfekt bakad lax och väldigt gott var det iallafall.
Lilla bilden nedan, Beef, celery, potato, leeks and Bordelaise crust. Inte så mycket att prata om, kött och potatis - helt ok.










Kvällens avslutning, Chocolate soufflé, with two sauces. Innan den avnjöts hade jag även gått loss på en rejäl ostvagn med många lokala godheter. Så en soufflé i det läget var kanske inte högst upp på min önskelista...hur som helst, fint bakad var den iallafall.

Sammanfattningsvis var det här ett riktigt trevligt restaurangbesök med supervass servering som skapade en trevlig atmosfär och det kändes som dom fick alla i matsalen att känna sig speciella. Matmässigt var allt gott med dom två första rätterna som absoluta favoriter, men det jag kommer att komma ihåg mest och varför jag vill återkomma hit vid nästa SF-besök är helt klart servicens förtjänst!
Betyg 8/10




4 kommentarer:

Anonym sa...

Moroccan Spiced Squab with Chermoula and Orange-Cumin Carrots är något att rekommenndera! Sorry glömde detta tyvärr. Magisk varmrätt, bara helt magisk!!

Micke sa...

Det är ok, det får bli nästa gång!!
Sitter just nu med en Anchor Steam och tittar på Michael Minas restaurang, ytterligare en anledning att åka tillbaka :) !!

Anonym sa...

Den där sufflén ligger rätt högt på min önskelista! Får gärna kopieras och serveras i Stockholm...:) Mik

Micke sa...

Mik - vi får väl se angående den där sufflén, du får påminna mig!