fredag 26 mars 2010

Barcelona!

Vinterkoman börjar gå mot sitt slut och nästa resa är inbokad; Barcelona. Man skulle kunna säga att jag äntligen börjar se en ljusstrimma i kanske världens längsta vintertunnel. Det blir dessutom premiär i staden så jag tar med glädje emot bra tips.

Det har varit några lugna veckor på herrgården, men det har hänt väldigt mycket runt omkring....första egna köttbutiken (utanför Skebo bruk) har öppnat i Uppsala saluhall och snart slår vi upp portarna i Bromma. Där kan man som kompliment till vårt färska kött bland annat köpa min blodpudding, leverpastej, korvar och lite annat smått och gott! Allt sker dock i väldigt liten produktion, så det är först till kvarn som gäller:)

4 kommentarer:

Per sa...

tja micke!

hmmm, tycker att Rias de galicia var klart värt stålarna även om det inte på långa vägar är billigt. Att det tydligen ska vara Ferrans favvo seafoodställe säger det mesta.
La Enoteca * gav helt klart sammansattas smaker i en restaurang som andas stjärnkrogssträvan.
Dos Palillos var ett hett bord, kul och bra men lite oj'mt som jag ofta kan tycka att 20 + rätters asiatteman kan vara, Alkimia * hade några grymma rätter och resten var ok, Santa Maria - ex el billi snubbe som nu levererar halvdana "innovativa tapas", Gresca ska tydligen vara bra, var tvungen att boka av det pga tidsbrist... Rafa lagar ju i typ bistrogastronomic skolan, drillas av Bera. och Adria, Santa Caterina tycker jag är stimeulerande och inspirerande men inte så ambitiöst, typ som Kungsholmen men i saluhalls utförande. Var sugen på Manairo som verkar laga sympatiskt käk men de nobbade oss då de inte tog mer gäster ( var tomt kl 22 ? ) var ganska lugnt att få bort och då var de tju alimemtaria som var helt galen så det borde vara lättare, annars så är det väl bara undvika 22;00 då det verkar vara som värst, Du kan även kika in på vår blogg, larsa käkade loss där i början av året ( tror jag ), evo, dos chielos, espai mm
Ha det så jäkla kul och gott! Missa inte Vila Vini teca googla på det - grym vinbutik!
sen finns ju Kpy shinka- ubersushi som var full men ska vara bra, embat? tre snubbar från espai men bilderna ser ju sådär ut, noti ska väl vara lite stekigt, Moo var fullt och sist var jag inte så impad men kan ju ändras, Comerc tyckte jag sög sist men många diggar det ju. Kan ju kolla in Pelles 100 blogg och kolla in juli/sug tror jag det var, han provade ju ganka mkt

Micke sa...

Tack Per, ska kolla runt. En sak är ju säker iaf...lika bra och boka nästa resa till barca också...:)

zwampen sa...

Bar Inopia kanske? Arola i Hotel Arts var nice också.
Trevlig resa kompis.

Micke sa...

Tack Zwampen, åker sista veckan i april. Inopia står högt upp på listan...och den listan är väldigt lång som du förstår med tanke på att jag har slarvat med Barca! Arola såg trevligt ut för en stekarlunch i solen:)