söndag 17 maj 2009

Långpannorna hann ifatt mig!

Det blev visst ett lite långt blogg-uppehåll, det kom några hederliga långpannor emellan!!
Jag har börjat som kökschef på Skebo Herrgård (8 mil norr om Sthlm) och det känns riktigt roligt att vara i gång igen! Även om det har varit stressigt och kroppen har varit lite ovan vid att jobba känns jobbet på landet helt rätt! Förutsättningar för att laga riktigt gott käk är helt otroliga, på andra sidan vägen har vi egna djur och ett helt nytt slakteri = julafton varje dag!!

Mitt besök på Noma för några veckor sedan var riktigt bra, men inte riktigt i närheten av den magi som utspelade sig vid besöket förra året. Tyvärr blev bilderna riktigt dåliga, men här nedan följer i alla fall några som blev bra.

Aptitretarna på bilderna längs högersidan. Samma som förra året och minst lika bra!!

































En av "klassikerna" och magiskt gott!! Fast det är klart att äta en råbiff med händerna känns faktiskt lika lustigt varje gång.

Högersidan: Råbiff på lite mer klassiskt vis! Från lunchen på min favorit Sankt Anna.

5 kommentarer:

Mikkan sa...

Jag jobbar med Theresaoch hon har berättat om detta stället och era ambitioner. Ville bara säga att jag tycker det låter helt fantastiskt och skall försöka att besöka er snart!

/Mikaela

Micke sa...

Det är klart att ni ska ta en helg på landet :) !

Mikkan sa...

Låter och ser underbart ut! :)

Daniel Roos sa...

Kul och spännande blogg

Micke sa...

Tack Daniel! Ska rycka upp mig på uppdateringsfronten!