tisdag 30 december 2008

Gott nytt matår!

En av den vanligaste frågan jag har fått av familj och vänner efter min tid här i NYC har varit: har du varit på Aquavit? Ganska imponerande hur pass kända Aquavit/Marcus är både här och hemma. Svaret har iallafall varit nej, men igår tog jag mig dit för att avnjuta en lunch. Måste säga att jag blev besviken på vad New Yorks fin-skandinaviska restaurang hade att erbjuda. Oinspererad mat, trött servis, oputsade bestick, fellevererad mat......Tråkigt!

För att inte gräva ner sig allt för djupt i detta tog jag mig idag ner till Jean-Georges Vong. Oerhört prisvärda luncher: 3-rätter för 24 dollar! har Jean-Georges frestat med nu när det blåser lite kallare även ekonomiskt här i stan. Fräscht, gott och väldrillad servis.

Har idag även varit och pratat med Wylie Dufresne på Wd-50 om att få göra praktik där. Det visade sig vara en ganska avancerad apparat så vi får väl se om det blir av. Har iallafall skickat in min CV så det är bara att avvakta och se.

Ser fram emot ett härligt nytt matår 2009!

Gott nytt år!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Micke,
Tråkigt att höra ang Aquavit, men det är mycket annat som pågår hos dom med öppningar i alla möjliga världsdelar ?! Kan det vara en orsak?
Om du inte kommer in på WD-50,testa isåfall Tailor,kanske lättare och något vassare !
Ha ett bländande 2009.

Cheers
Zwampen

Micke sa...

Zvampen: Ja det kan nog stamma ang Aquavit, men det borde ju vara en fungerande maskin efter sa manga ar. Hade faktiskt Tailor som backup, ska kontakta dom nar jag kommer tillbaka fran Florida. Har levt pa burgare och cola i tva dagar...blir forhoppningsvis nagot annat imorgon nar vi kommer ner till Key Largo! Ha det gott!